پیوند های روزانه

نما ارتقا در وب قیمت آنلاین ارتقا در وب دومین فارسی
ویزا دانلود نرم افزار ارتقاء در وب سایت لیست قیمت
کفپوش تورکیش معماری شامپو تورمشهد
نرم افزار لوازم آرایش شومینه الکامپ سخت افزار
بلاگ پوشاک مردانه نمایشگاه کتاب تور برزيل فروشگاه ایفه
اینترنت پارکت ایفه آژانس مسافرتی بلیط
پلاتر نوت بوک مناسب قیمت تور دبی وبلاگ
آیا می دانید نمایشگاه دائمی ايران اچ پي لباس خواب تی شرت ورزشی
نمایشگاه ریموت کنترل درب اتوماتیک مد لباس نمایشگاه قرآن
کالا پوشاک زنانه سونی مانتو دوربین
برند محصول بازار تور خارجی سینما
الکترونیک فال توشیبا فروشگاه بازی
تبلیغات شبکه مجله علیبابا توریست
ال جی آگهی سامسونگ آنلاین گالری
ادکلن تور برزیل ایران گردی توردبی تور اروپا
لوازم کامپیوتر بالابر آسانسور تایلند تردمیل
دی وی دی namayeshgahb2b مودکس نمایشگاه مجازی ایران موبایل
لپتاب دل وایو پرتال سی دی
جهانگردی تور ورودی سونی اریکسون نوکیا ساختمان
خریداینترنتی سایت تخصصی تور آمریکا تور نمایشگاهی پرسپولیس
اسپرت هیتاچی گشت ایران پلاست بی تو بی
دانلود اچ پی آژانس نمایشگاه تخصصی مزون
کیش لوازم اداری لوازم خانگی ساعت آموزش
دستگاه سولاریوم گوگل نمایشگاه مجازی گردشگری نمایشگاه مجازی پوشاک نمایشگاه مجازی ورزش
دانلود نرم افزار موبایل دانلود آهنگ جدید تور تایلند کرم دور چشم کرم جوان کننده پوست
قیمت موبایل کارتریج دوربین دیجیتال دوربین عکاسی سایت تخصصی
آگهی رایگان پرینتر اسکنر دستگاه چندکاره قیمت نوت بوک
پوشاک بچه گانه لاک ناخن رژلب سایت نمایشگاه تور مالزی
شکم بند لاغری مکمل بدنسازی ریمل فلش مموری دیتا پروژکتور
کرم روشن کننده گن لاغری خط چشم لوازم بدنسازی کرم برنزه کننده
  نمایشگاه کرم مرطوب کننده کرم ضد آفتاب کمربند لاغری

دامنه های فارسی جایگزین addwords گوگل

تور تایلند تور-اروپا تور استرالیا سریلانکا تور بالی
تور آمریکا بلیط هواپیما تور استانبول چمن مصنوعی تور کیش
تور آنتالیا تور ترکیه استانبول تانزانیا تور-یونان
تور-سوریه تور-قبرس تست ساموئی بانکوک
پاتایا دوربین عکاسی خرید اینترنتی تايلند-هتل نمايشگاه-مجازي
هديه-تبليغاتي فروشگاه-الکترونيک فروشگاه-اينترنتي خريد-اينترنتي نمايشگاه-تخصصي
مالزي-سنگاپور تحصيل-مالزي اقامت-مالزي تور-نوروزي پوکت
کانادا سامويي پاريس بارکد ميکاپ
مدل-ميکاپ يخچال-فريزر دوربين-عکاسي دوربين-فيلمبرداري تلفن-سانترال
مايکروفر تور-آفريقا تور-مراکش تور-انگلستان کارت-صدا
کارت-گرافيک برزيل جراحي-زيبايي جراحي-سينه تور-ايتاليا
جراحي-زيبائي جراحي-پلاستيک جراحي-بيني ليزيک بارکدخوان
جزيره-کيش قيمت ارمنستان پکن شانگهاي
مارماريس آنکارا تردميل پاتايا مالزي
پاتايا آنتاليا تايلند توراروپا تورتايلند
کيش تورچين تورآنتاليا تورمالزي گوانگجو
تور-خارجي بليط اندونزي ويتنام پوکت
نيکون دوربين سفر-دبي سنگاپور مالزي-سنگاپو
پاتايا-پوکت دبي-تور تور-فرانسه سامويي کفپوش-پارکت
نما-ساختمان معماري-داخلي درب-اتوماتيک تور-پاتايا تور-آنتاليا
تور-اروپا تور-مالزي تور-ترکيه تور-چين تايلند-تور
ويزاي-تحصيلي مايو کوهنوردي تور-برزيل تور-هند
تور-تايلند آفريقاي-جنوبي کازابلانکا تور-کيش تور-قشم
قونيه طبيعت اقامت-دبي ويزاي-دبي ويزاي-چين
ويزاي-کار مدل-لباس لباس-شب لباس-زير تور-روسيه
چرخ-خياطي خارجي-تور تايلند-هتل تور-مشهد تايلند-پاتايا
تايلند-بانکوک بلغارستان مزايده-مناقصه روماني قيمت-موبايل
قيمت-نوت-بوک قيمت-لپ-تاپ چاپ-ديجيتال بارکد پرينتر
سي-دي سي-دي-خام چاپ-افست مد-لباس لباس-زنانه
طاهاگشت لباس-شب

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۶, شنبه

دفتر حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

متن قانون:

ماده 1 (از قوانين)

از تاريخ تصويب اين اقنون به منظور تعميم بهداشت و درمان در مناطق روستائى كشور پيام‏آوران بهداشت متشكل از افراد گروه پزشكى مشمول خدمت وظيفه عمومى تشكيل مى‏گردد.

ماده 2 (از قوانين)

از تاريخ تصويب اين قانون و با رعايت اصل 147 قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران كليه افراد گروه پزشكى مشمول خدمت وظيفه عمومى كه از دانشگاها و مؤسسات آموزش عالى گروه پزشكى داخل و خارج كشور فارغ‏التحصيل مى‏شوند پس از طى آموزش مقدماتى نظامى كه بيش از 5/1 ماه به طول نخواهد انجاميد در زمان صلح در اختيار وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشكى قرار مى‏گيرند تا به عنوان پيام‏آوران بهداشت در مناطق روستائى كشور باقيمانده خدمت وظيفه عمومى دوره ضرورت را انجام دهند. تبصره 1- نيازهاى نيروى انسانى بهداشتى درمانى واحدهاى بهداشتى درمانى نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى از پيام‏آوران بهداشت موضوع ماده فوق‏الذكربه جز مشمولين موضوع ماده 4 اين قانون براساس تشخيص كميسيونى مركب از نمايندگانى از كميسيون بهدارى و بهزيستى مجلس شوراى اسلامى - وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشكى و ستاد فرماندهى كل قوا تأمين خواهد شد. تبصره 2- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى موظف است محل خدمت پيام‏آوران بهداشت معرفى شده از مراكز آموزش نظامى نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران را بر اساس سهميه‏اى كه براى هر يك از شهرستانها با توجه به محروميت و ميان جمعيت آنهاتعيين نموده است و با توجه به سهميه منظقه‏اى آنها تعيين نمايد.

ماده 3 (از قوانين)

مسئولين شبكه‏هاى بهداشتى درمانى هر شهرستان موظفند محل خدمت پيام‏آوران بهداشت سهميه شهرستان مربوطه را در يكى از مراكز بهداشتى درمانى روستاى تعيين نموده و يك نسخه از احكام مربوط را جهت اطلاع و نظارت در اختيار حوزه وظيفه عمومى شهرستان مربوطه قرار دهند. تبصره 1- استفاده از پيام‏آوران بهداشت سهميه هر شهرستان كه داراى تخصص در يكى از رشته‏هاى گروه پزشكى مى‏باشد در مراكز بهداشتى درمانى شهرى و بيمارستانها و مراكز توانبخشى شهرستان مربوطه بلااشكال است. تبصره 2- استفاده از پيام‏آوران بهداشت در مراكز بهداشتى درمانى شهرى و بيمارستانها و دانشكده‏هاى گروه پزشكى شهرهاى تهران، مشهد، شيراز، تبريز، اصفهان، كرج، قم، اهواز، كرمان، يزد، رشت و سارى ممنوع مى‏باشد. استفاده از تخصص‏هاى منحصر به فرد و مشمولين موضوع ماده 4 اين قانون در شهرهاى فوق‏الذكر از شمول ممنوعيت مذكور مستثنى خواهند بود.

ماده 4 (از قوانين)

به موجب اين ماده قانونى و به منظور تأمين هيأت علمى مورد نياز دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالى گروه پزشكى، كليه فارغ اتحصيلان (قبل و بعد از تصويب اين قانون) رشته‏هاى گروه پزشكى دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالى داخلى و خارج كشور كه داراى مدرك تخصيلى حداقل كارشناسى ارشد بوده و متعهد انجام حداقل 4 سال خدمت به عنوان عضو هيأت علمى در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالى كشور مى‏گردند، پس از ايفاء تعهد مذكور از انجام خدمت وظيفه عمومى معاف مى‏باشند. تبصره 1- دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالى مربوط موظفند چنانچه مشمولين ماده فوق از انجام خدمت مورد تعهد خود امتناع نمايند و يا در طى مدت انجام خدمت دوره تعهد به عللى از خدمت در دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالى مربوطه بركنار شوند، بلافاصله آنها را جهت رسيدگى به وضع مشموليتشان به نزديك‏ترين اداره وظيفه عمومى معرفى نمايند. تبصره 2- مشمولين موضوع ماده فوق موظفند در طول انجام خدمت مورد تعهد خود دوره مقدماتى آموزش نظامى را در يكى از مراكز آموزش نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران و بر طبق برنامه زمانبندى شده‏اى كه مشتركاً توسط داشنگاه يا مؤسسه آموزش عالى ذيربط و اداره وظيفه عمومى مطنقه مربوطه تنظيم مى‏گردد انجام دهند. تبصره 3- ادامه تحصيل مشمولين موضوع اين ماده فوق در مقاطع تحصيلى بالاتر در طول انجام خدمت مورد تعهد مذكور بلامانع بوده و مدت تحصيلى اينگونه افراد به مدت خدمت مورد تعهد آنهافزوده خواهد شد. تبصره 4- مشمولين موضوع ماده فوق‏الذكر موظفند حداقل 1 سال از خدمت مورد تعهد خود را در يكى از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالى علوم پزشكى نوپا (دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالى كه پس از پيروزى انقلاب اسلامى تأسيس گرديده‏اند) كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى تعيين مى‏نمايد انجام دهند و مابقى خدمت مورد تعهد خود را در دانشگاه و يا مؤسسه آموزش عالى كه به آن تعهد انجام خدمت فوق‏الذكر را سپرده‏اند انجام دهند. تبصره 5- مشمولين موضوع ماده فوق مى‏توانند پس از انجام خدمت مورد تعهد مذكور، ساير خدمات موظف قانونى خود را نيز در دانشگاه و مؤسسه آموزش عالى مربوطه انجام دهند. تبصره 6- صلاحيت‏هاى عمومى (اخلاقى و سياسى) مشمولين موضوع ماده فوق بايد به تأييد هيأت مركزى گزينش استاد شوراى عالى انقلاب فرهنگى رسيده باشد. تبصره 7- دانشگاه تربيت مدرس و دانشكاه شاهد زير مى‏توانند به منظور تأمين هيأت علمى مورد نياز خود با هماهنگى وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى از تسهيلات و مزاياى مقرر شده در ماده فوق استفاده نمايند.

ماده 5 (از قوانين)

خدمت پيام‏آوران بهداشت در مراكز بهداشتى درمانى و آموزشى موضوع ماده 3 اين قانون به منزله خدمت در نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران و جزو خدمت وظيفه عمومى محسوب مى‏شود و افراد مذكور از لحاظ انضباطى و كيفيرى تابع قوانين و مقررات راجع به افراد وظيفه نيروهاى مسلح وبده و از لحاظ انجام خدمات بهداشتى و درمانى تابع قوانين و مقررات مورد عمل براى ساير افراد در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى خواهند بود. تبصره 1- شبكه‏هاى بهداشتى درمانى شهرستانها موظفند در صورت غيبت پيام‏آوران بهداشت، موضوع را به حوزه وظيفه عمومى شهرستان مربوطه گزارش و پيگيرى نمايند. تبصره 2- مشمولين موضوع اين قانون كه موظف به بيتوته در محل خدمت خود مى‏باشند موظفند حسب اعلام نياز شبكه‏هاى بهداشتى درمانى شهرستانهاى مربوطه خدمات بهداشتى درمانى و آموزشى لازم را خارج از ساعات موظف ادارى در محل خدمت خود و يا به صورت دهگردشى در حوزه محل خدمت مربوطه ارائه دهند و براساس ضوابط مقرر در قانون نحوه اداره واحدهاى بهداشتى درمانى و آموزشى وزارت بهدارى و بهزيستى مصوب 12/10/1358 شوراى انقلاب اسلامى و يا ساير ضوابط مقررات مورد عمل در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى و سازمانهاى مطنقه‏اى بهداشت و درمان استانها حق‏الزحمه دريافت نمايند.

ماده 6 (از قوانين)

برگ پايان خدمت وظيفه عمومى براى پيام‏آوران بهداشت پس از انجام باقيمانده خدمت وظيفه عمومى در مراكز بهداشتى درمانى و آموزشى مقرر در اين اقنون طبق گواهى‏هاى انجام كار صادره ازشبكه‏هاى بهداشتى درمانى شهرستانها و تأييد سازمانهاى منطقه‏اى بهداشت و درمان استانها توسط مراجع ذيصلاح در نيروهاى مسلح صادر و تحويل افراد ذينفع خواهد شد. تبصره - خدمت مشولين موضوع اين قانون جزو خدمات موضوع ماده 1 قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان مصوب 30/1/1367 مجلس شوراى اسلامى و ماده 1 قانون اصلاح خدمت خارج از مركز پزشكان، دندانپزشكان و داروسازان مصوب 4/3/1360 خواهد بود.

ماده 7 (از قوانين)

كليه هزينه‏هاى دوره آموزشى نظامى و حرفه‏اى مشمولين اين اقنون اعم از حقوق و مزايا، جيره غذائى، درمانى و يغره همچون گذشته به عهده وزارت دفاع و پشتيبانى نيروهاى مسلح بوده و پس از آن تا پايان دوره خدمت ضرورت به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى خواهد بود كه از طريق شبكه‏هاى بهداشتى درمانى شهرستانهاى مربوطه خواهد شد. تبصره 1- آن قسمن از قانون معلمان، پزشكان و پيراپزشكان وظيفه مصوب 25/7/1369 مجل شوراى اسلامى كه در ارتباط با امور پزشكى و پيراپزشكى مى‏باشد لغو مى‏گردد و تشكيلات و امكانات مربوطه به ان با كليه اعتباران پيش‏بينى شده براى احرا آن جهت اجراءؤ قانون حوه تشكيل پيام‏آوران بهداشت اختصاص مى‏يابد و در اختيار دستگاههاى ذيربط قرار مى‏گيرد. تبصره 2- سازمان برنامه و وبدجه موظف است همه ساله معادل اعتبارى را كه براى اجراء بخش پزشكى و پيراپزشكى قانون معلمان و پزشكان و پيراپزشكان وظيفه پيش‏بينى شده بود را جهت اجراء اين اقنون به صورت رديف جداگانه‏اى در لوايح بودجه سالانه كشور منظور و تأمين نمايد. تبصره 3- كسرى اعتيار احتمالى ناشى از اجراى اين قانون از محل امكانات موجود و اعتبارات سالانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى و سازمانهاى منطقه‏اى بهداشت و درمان استانها تأمين خواهد شد.

ماده 8 (از قوانين)

مسئول اجراى اين قانون حسب مورد وزارتخانه‏هاى دفاع و پشتيبانى نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران و بهداشت، درمان و آموزش پزشكى خواهند بود و آئين‏نامه اجرائى اين اقنون مشتركاً توسط وزارتخانه‏هاى فوق الذكر و با همكارى ستاد فرماندهى كل قوا ظرف مدت 2 ماه تهيه و به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد.

ماده 9 (از قوانين)

قانون نحوه تأمين هيأت علمى مورد نياز دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالى كشور مصوب 1/3/1365 مجلس شوراى اسلامى و قانون اعزام دانشجو به خارج از كشور مصوب 25/1/1364 مجلس شوراى سالتمى و قانون معافيت بهداشت كاران دهان و دندادن و بهدارى (تكنيسينهاى بهداشت و مبارزه با بيماريها) از انجام خدمت وظيفه عمومى مصوب 16/2/1369 از اين قانون مستثنى بوده و كماكان به قوت خود باقيست ولى ساير قوانين مغاير با اين اقنون لغو و بالا اثر خواهد بود. قانون فوق مشتمل بر نه ماده و هفده تبصره طبق اصل 85 قانون اساسى در جلسه روز يكشنبه مورخ 2/10/1369 كميسيون بهدارى و بهزيستى تصويب و در جلسه علنى روز سه‏شنبه مورخ بيستم آذرماه يكهزار و سيصد و شصت و نه با 6 سال مدت اجراى آزمايشى آن موافقت شده بود در تاريخ 9/10/1369 به تأييد شوراى نگهبان رسيده است.

راهنمای کامل پرداخت اینترنتی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر